niedziela, 10 października 2010

Gil na jarzębinie

Nie wiem jak Wy, drodzy czytelnicy, ale ja uważam, że aby posiadać oryginalną biżuterię wcale nie trzeba być miliarderem, można ją z łatwością zrobić samemu bez inwestowania kroci w przeróżne skomplikowane półprodukty...

Nie tak dawno temu wpadł mi do głowy pomysł aby zrobić kolczyki z papieru. Chciałam, żeby była to prosta forma origami, tak, by można ją było wykonać w sporym pomniejszeniu. Wybór padł na ptaszki. Po drobnych modyfikacjach i polakierowaniu lakierem do paznokci były gotowe do tego, by pełnić rolę kolczyków. Ponieważ pomysł origami przypadły mi do gustu postanowiłam zrobić je w różnych kolorach. Od razu też nabrałam chętki na naszyjnik. Miał to być długi wisiorek zakończony „kitką” z koralików i owych ptaszków. Chciałam by był w jesiennej tematyce i kojarzył się z gilami siedzącymi na jarzębinie wśród jesiennych kolorowych liści. Efekty mojej pracy możecie ocenić sami :)






Trwałość tych maleństw jest ciągle w fazie testowej, ale po pierwszych kilku razach noszenia mogę stwierdzić, że całkiem nieźle się trzymają jak na tworzywo z którego są zrobione, czyli papier. To chyba zasługa lakieru do paznokci.

Formę ptaszka wzięłam z tej oto książki: „Bajkowy świat orgiami. Ludziki, zwierzęta, kwiaty.”, Zulal Ayture-Scheele wyd. Delta



Darmowe formy origami możemy znaleźć bez problemu  w Internecie między innymi tutaj: http://dev.origami.art.pl/diagramy.php?dzial=fla i tutaj (naprawdę dużo!): http://www.origami.cz/welcome.html (ta czeska strona dodatkowo może czasami poprawić humor ;P)



Pozdrawiam jarzębinowo!
taia from lavender forge

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...